Un nou record în naționalul de raliuri | 16 modele Rally2 înscrise la Raliul Maramureșului

Publicat in: May 23, 2025, Vizualizari: 187

După o pauză de mai bine de patru săptămâni, Campionatul Național de Raliuri Winner Rally revine în acțiune cu cea mai nordică etapă din calendar, Raliul Maramureșului fiind a doua etapă a actualei stagiuni

Asemenea ediției precedente, prezența la start nu este una deosebit de numeroasă, lista de înscrieri numărând doar 51 de echipaje, însă din acest total, nu mai puțin de 16 perechi vor concura cu modele de specificație R5/Rally2, marcându-se astfel un nou record absolut pentru naționalul de raliuri

Deși victoria lor se află încă sub semnul întrebării ca urmare a Deciziei #8 [citește aici], învingătorii de drept ai etapei harghitene - Andrei Gîrtofan și Tudor Mârza (Škoda Fabia RS Rally2) - se aliniază la startul etapei băimărene din postura de lideri absoluți, poziție pe care mai mult ca sigur vor să și-o păstreze printr-o nouă prestație impecabilă. Pe urmele acestora se vor afla însă Simone Tempestini cu Carmen Poenaru (Porsche 997 RG-T) respectiv Norbert cu Francesca Maior (Citroën C3 Rally2) - ambele echipaje având de luat o revanșă după ghinioanele din etapa de debut a sezonului. Echipa clujeană Napoca Rally Academy va fi, din nou, în efectiv complet, căci Bogdan Marișca și Sebastian Itu își încep cel de-al 32-lea sezon ca echipaj și nu oricum, ci la bordul noii Škoda Fabia RS Rally2 din garajul pilotului clujean. Desigur, și sibienii Sebastian Barbu cu Bogdan Iancu (Hyundai i20 N Rally2) - care se află într-o situație similară celor doi cu care am început acest paragraf [vezi aici] - își vor juca șansa pentru o posibilă victorie, asemenea bulgarului Martin Surilov (Citroën C3 Rally2) care revine la startul etapelor românești după absența [motivată] din prima etapă, ca urmare a unor întârzieri la pregătirea materialului de concurs. 

Propriu-zis, în cele de mai sus i-am enumerat pe principalii actori care pornesc cu o șansă la victoria etapei maramureșene, însă nu trebuie să uităm nici faptul că la start vom avea și alte câteva echipaje rapide ce se vor înfrunta pentru a ocupa o poziție pe podiumul absolut al etapei, iar aici îi putem aminti pe Bogdan Cuzma și Marc Banca (Škoda Fabia RS Rally2), Matteo Bernini și Lorenzo Mattucci (Hyundai i20 R5), Mihai Manole și Florin Dorca (Škoda Fabia EVO Rally2) respectiv Adi Teslovan cu Vajk-Imre Cseh (Hyundai i20 N Rally2).

 

Lista modelelor Rally2 înscrise pentru Raliul Maramureșului nu face doar obiectul unui record notabil pentru naționalul de raliuri, ci marchează inclusiv o premieră: tânărul Andrei Gheorghiu îi calcă pe urme tatălui său, Bogdan, făcându-și debutul la comenzile uneia dintre cele trei Škoda Fabia R5 aflate în garajul echipei ieșene Newton Rally Team. Ca de obicei, în dreapta lui Andrei va sta același maramureșean Andrei Zbigniew Brezoszki. De cealaltă parte, seniorul Gheorghiu va fi secondat de principalul organizator al etapei ieșene - Dan Codreanu. Lista modelelor cehe din prima generație este completată de Vali Porcișteanu [cu Dan Dobre] și Bogdan Talașman [cu Vlad Colceriu]. Tot cu un model din prima generație a mașinilor de specificație R5 va fi prezent și Răzvan Nechifor [cu Dorin Pulpea], la comenzile celui mai longeviv model R5 din România - Ford Fiesta ST. Și-n pofida faptului că etapa din extrema nordică a țării nu figura inițial în planurile sale, juniorul Jean Tatu va fi prezent pe probele speciale la sfârșitul acestei săptămâni, "împrumutând" de la tatăl său atât navigatorul, pe Teodor Gabriel Găină, cât și mașina, Škoda Fabia RS Rally2. Ultimul dar nu cel din urmă model de top înscris în etapa maramureșeană este adus la start de sibianul Victor Dimitriu care va fi secondat de Ciprian Solomon, la bordul unui alt Hyundai i20 N Rally2. 

Asemenea celor dintâi amintiți în acest material, și turcii Refik Bozkurt cu Soner Tamer (Peugeot 208 Rally4) pornesc în etapa cu numărul doi din postura de lideri absoluți, însă ai ierarhiei dedicate automobilelor cu tracțiune față [și clasei RC4]. Aceștia îi vor avea adversari direcți pe câștigătorul de la Juniori din prima etapă - Reis Suliman secondat de Alina Bianca Pop (Peugeot 208 Rally4), pe Sebastian Scîrlet și Sergiu Itu (Peugeot 208 Rally4) respectiv pe campionii în exercițiu ai categoriei, Dănuț și Lucian Budai (Citroën DS3 R3T Max). Totodată, nu-i putem omite din calculele pentru cea mai înaltă treaptă a podiumului nici pe Sorin Lungu cu Ionuț Lazăr (Peugeot 208 Rally4), care au demonstrat în etapa inaugurală a sezonului că pot fi foarte rapizi, în pofida faptului că Raliul Harghitei a reprezentat prima lor apariție cu un model Rally4. 

 

Același Dragoș Tuluc pornește cu prima șansă de a repeta performanța din prima etapă, când s-a impus categoric atât la Debutanți cât și la Swift Cup, însă de această dată nu va putea lupta pentru cupa monomarcă, întrucât etapa maramureșeană nu figurează în calendarul competițional. Tot cu prima șansă pornește și Zoltán Vari Ferencz, însă în cadrul Cupei Dacia, acolo unde se va înfrunta cu tânărul covăsnean Tamás Deák, ce debutează în Campionatul Național de Raliuri Winner Rally. Și pentru că tot suntem la clasele inferioare ale competiției, ne revine datoria de a vă informa că la această etapă, prezența locală va fi una numeroasă, aproape 10% dintre echipajele înscrise avându-și originile în județul Maramureș. 

 

Lista completă de înscrieri poate fi accesată aici

 

Foto - Rally Cow

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss