Vali prinde viteză la Râșnov
Trofeul SERUS- Râșnov, prima etapă a Campionatului Național de Viteză în Coastă Dunlop 2019, reprezintă pentru Vali Porcișteanu prilejul debutului oficial cu noua sa mașină, Citroen C3 R5.
Pauza competițională s-a încheiat și ”morișca” evenimentelor oficiale din motorsportul autohton a prins iar viață. În acest final de săptămână, la Râșnov, este programat debutul Campionatului Național de Viteză în Coastă Dunlop 2019. Eveniment care-l va avea pe lista de start și pe vicecampionul național de raliuri din 2018, Vali Porcișteanu. Pilotul DTO Rally Team a inclus în programul său această rundă pentru a continua pregătirile în vederea noii stagiuni din CNRD. Cu atât mai mult cu cât anul acesta va aborda competiția cu un nou material de concurs, un Citroen C3 R5.
”Dacă nu mai începe sezonul de raliuri cu tradiționalul Tess Rally, uite că tot în această zonă încep ofical anul”, ne-a spus, zâmbind Vali. Pentru a continua: ”Pentru mine, competiția este binevenită. Am efectuat deja primele teste pe circuitul SKAT Kart de la Târgu Secuiesc, însă în această fază orice kilometru parcurs cu noua mașină înseamnă un pas suplimentar către timpii pe care îi vizez”.
Vali spune că o motivație suplimentară a reprezentat-o faptul că va concura pe un traseu pe care l-a mai parcurs. Are deja repere legate atât de acesta, cât și de timpi. Astfel că pe baza lor poate evalua fiecare trecere pe care o va efectua. În plus, își va putea compara prestația și cu câțiva dintre cei pe care-i va reîntâlni pe probele de concurs la prima etapă a sezonului din CNRD. ”Anul trecut a fost unul de acomodare la ritmul impus de o mașină R5. Am progresat, dar sunt multe reglaje fine de făcut. În plus, acum trebuie să îmi adaptez maniera de pilotaj la cerințele Citroenului C3 R5. Are o cu totul altă filosfie comparativ cu Skoda Fabia R5, cu care am concurat în 2018. Este mai nărăvașă, îți cere să o cravașezi mai mult, mai multă agresivitate. I-am luat pulsul, îmi place, dar trebuie să ajungem să ne potrivim perfect. Iar aici, la Râșnov, îmi propun să sporesc gradul de compatibilitate și, evident, să le ofer fanilor, ca de obicei, spectacol”, a spus Vali.
Firesc, gândurile sale se îndreaptă și către Raliul Argeșului Catena- powered by Peugeot. Cu atât mai mult cu cât competiția derulată în fața fanilor locali revine după o lungă absență în calendar și este raliul în care Vali a debutat în 2003. ”Ce au trecut anii! Atunci eram forleighter, cu o Dacia Nova. Se derula pe macadam. Mi-a fost însă clar că asta vreau să fac. Și, uite, anii au trecut. Raliul a trecut de la macadam la asfalt. Eu am evoluat de la Dacia la Citroen Saxo, apoi la Mitsubishi Lancer Evo, mașini R5, am în palmares titlul național. Mă bucur că pot concura iar aici. Este o zonă cu tradiție în acest sport și era păcat să nu avem în campionat un raliu aici, în Argeș!”, mărturisește Vali. Pentru a continua: ”Transfăgărășanul argeșan, de la barajul Vidraru și până la Capra a fost parcurs ultima dată în 2010. A trecut vreme lungă și abia aștept să revin din nou pe secțiunile tehnice și solicitante de-acolo. Normal, îmi doresc și un rezultat cât mai bun, fiind raliul de casă. Știu însă că ne așteaptă un campionat lung, iar regula N-2 face disputa pentru supremație și mai aprinsă, pentru că te obligă ca pe lângă viteză să ai și constanță. Însă, până la reîntâlnirea cu fanii argeșeni obiectivul imediat este Trofeul SERUS, care poate oferi un plus în perspectiva disputelor din campionatul de raliuri”.
Comunicat de presa