Fost prim-ministru al României în perioada 2012-2015 și recent candidat independent la funcția de președinte al României, Victor-Viorel Ponta revine pe scena automobilismului sportiv românesc în cadrul Transalpina Challenge, etapă la care își făcea debutul ca pilot în urmă cu aproape 18 ani [în 2007]
Victor Ponta se va alinia la startul celei de-a doua etape a Campionatului Național de Viteză în Coastă • Hot Spins Racing, care se va desfășura la finalul acestei săptămâni - între 30 mai și 1 iunie - pe celebra șosea montană Transalpina [DN 67C], cunoscută drept Drumul Regelui. Fost campion național al Cupei Dacia pe vremea când îl seconda pe actualul director sportiv al Federației Române de Automobilism Sportiv, Edwin Keleti, Ponta va participa în week-end cu un Renault Clio R3, o mașină ce nu-i este neapărat străină, întrucât acesta a participat ca navigator al aceluiași sportiv amintit anterior, la bordul unui model asemănător.
Nu mai este nicio necunoscută faptul că Victor Ponta a avut o activitate destul de intensă în motorsportul românesc în perioada 2008 - 2011. Deputatul de Gorj și-a făcut debutul în automobilismul sportiv chiar la etapa sa de casă, pe același traseu de concurs pe care va concura și la finalul acestei săptămâni. La acea vreme, Ponta era proaspăt absolvent al școlii de pilotaj Titi Aur și se prezenta la start cu un Renault Clio de grupa H3, având numărul de concurs 414. În același an, acesta avea să semneze 'prezent' și la etapele din Râșnov respectiv Reșița.
A urmat apoi debutul la raliu, însă în calitate de navigator al lui Edwin Keleti, unul dintre cei mai experimentați piloți ai tuturor timpurilor din țara noastră. Prima participare ca echipaj a celor doi s-a materializat la începutul anului 2008, într-o etapă de rally sprint organizată la București, fiind un prim test pentru ceea ce avea să urmeze. Edwin și Victor s-au obișnuit rapid unul cu celălalt iar rezultatele n-au întârziat să apară, cei doi obținând titlul Cupei Dacia în același an, grație a patru victorii de etapă și alte două clasări pe podium. Acela avea să fie începutul unei frumoase evoluții pentru echipajul clujeano-gorjean, și asta pentru că în anul imediat următor [2009], atunci când cei doi au schimbat materialul de concurs de la Dacia Logan la un Renault Clio R3, au reușit să devină campioni naționali la două roți motrice. Mai mult, Keleti și Ponta au continuat să domine campionatul în cadrul aceleiași ierarhii și în sezonul următor, apărându-și cu succes coroana. Notabil este și faptul că în anii în care s-au impus la două roți motrice, Edwin și Victor au bifat câte o prezență și în etapa spaniolă a Campionatului Mondial de Raliuri. Anul de după [2011] avea să-i găsească pe cei doi echiperi la bordul unei noi mașini, un Mitsubishi Lancer Evo X cu care însuși Victor Ponta a participat în calitate de pilot la etapa de viteză în coastă de la Sinaia, unde s-a clasat pe podiumul grupei H.
Din diverse motive, inclusiv accederea sa în vârfurile politice, Victor Ponta a pus combinezonul în cui la finalul sezonului 2011, promițând însă că nu va renunța la pasiunea sa. Acesta n-a glumit, revenind în scaunul de navigator la Raliul Sibiului în 2013 respectiv la Raliul Deltei în 2014, de fiecare dată în dreapta lui Titi Aur, în calitate de deschizători. Acum însă, la aproape 14 ani de la ultima sa participare oficială în calitate de pilot, Victor-Viorel Ponta încalță din nou ghetele de concurs și își pregătește mănușile pentru a doua etapă a sezonului de viteză în coastă.
Transalpina Challenge se va desfășura pe deja-tradiționalul traseu de 5 kilometri ce urcă spre stațiunea montană Rânca, organizatorul așteptându-se la peste 80 de concurenți.
Materialul scris este proprietatea Autorally.ro și nu poate fi preluat fără acordul scris al publicației!
Credite foto - Gabi Tomescu, Victor Ponta, ewrc.cz