• Lupta pentru locul I a fost una extrem de pasionantă între doi tineri piloti care păstrează rivalitatea din Campionatul de Karting
• La Raliul Bacăului au fost prezente 8 echipaje franceze care au concurat pe mașini Dacia Logan la secțiunea Cupa Dacia Start , decernată în premieră
• Următoarea etapă a Cupei Dacia este programată pe 29 -31 iulie la Sibiu din nou pe probe de macadam .
Etapa a V-a a Cupei Dacia, programată la Raliul Moldovei Bacău a avut una dintre cele mai spectaculoase desfășurări. Aproape ca într-un rollercoaster s-au comportat echipajele aflate în bătălia pentru podium. Raliul a fost unul dificil și desfășurat în condiții meteo destul de dificile - macadam umed , pe alocuri noroios, cu extrem de multe suprafețe glisante. Din această cauză au fost și destule abandonuri care au determinat chiar anularea uneia dintre cele 13 probe speciale. Sambătă s-au desfășurat 7 probe în apropierea orașului Moinești pe trasee spectaculoase, foarte apreciate de publicul spectator prezent pe probele speciale. După o evoluție constant de bună, două echipaje au ieșit cu adevărat în evidență și au confirmat statutul de favoriți la câștigarea cursei: Victor Supuran/Vlad Cosma și Roland Csato/Sandor Csikos, de fapt primele locuri și în clasamentul general. Lupta a fost una extrem de stransă fiecare pilot trecând pe rând la conducerea cursei. Dupa prima zi, Victor Supuran câștigase 4 probe, iar Roland Csato avea 3 probe trecute în cont. Cu toate acestea Roland Csato si Sandor Csikos au "înoptat" la numai o secundă și 7 zecimi în fața locului doi Victor Supuran/Vlad Cosma așteptau cu încordare Ziua a II -a.
Partea secundă a raliului avea însă să devină un marș triumfal pentru Victor Supuran către primul titlu din cariera la Cupa Dacia. Tânârul pilot clujean, membru al echipei NRA a mers constat tare și eficient si a câștigat 4 din cele 5 probe disputate ale zilei. După PS 9 Victor Supuran a trecut și în fruntea clasamentului poziție pe care nu a mai cedat-o până la finalul cursei. Mai mult cursa spre locul I i-a fost facilitată și de o greșeală a rivalului său (aflați în dispute de pe vremea când amândoi concurau în Campionatul de Karting) care dorind să recupereze pe Power Stage un ecart de 5 secunde, teoretic posibil de realizat, a ieșit în decor și a pierdut peste 5 minute, ceea ce putea sa-l coste și locul al doilea. Ca o palidă consolare Roland Csato a câștigat ultima probă Super Speciala de pe Speed Park Bacău și are acum un minuscul avantaj în Clasamentul General Provizoriu după 5 etape.
La finalul cursei încheiate spectaculos pe Speed Park camerele de luat vederi ale FRAS au surprins un dialog inedit între membrii echipajului câștigător Vlad Cosma : "- Îi atât de bucuros ăsta că nici nu poate vorbi. O fost însă foarte fain și ne dorim mereu asemenea curse din care și Victor și Roli ( n.r . Roland Csato ) au de câștigat, dar și automobilismul românesc are de câștigat.
Victor Supuran :"- No, se pare că a treia oară o fost cu noroc. E a treia oară când merg cu Vlad și acuma a fost cel mai bine."
Lupta pentru primele două locuri a avut până la un moment dat și alte echipaje implicate Dragoș Popa/Vlad Colceriu și Constantin Tudose/Eduard Rogozan, dar care au abandonat din prima zi.
La Raliul Moldovei Bacău au concurat în premieră și opt echipaje venite special din Franța care au alergat pe modelul Dacia Logan Cup și care au arătat excelente abilităși de pilotaj și o tehnică deosebită. Am asistat chiar la un "asalt" susținut al "bătrânicilor" Dacia Logan care ajunse pe mâinile unor piloți din Franta au amenințat serios podiumul chiar și la Clasamentul General al Cupei. Pe speciala PS 6 trei piloți francezi, din aceeași familie, au venit pe locurile 3,4,5, un asemenea duel fiind cu adevărat incredibil pentru motorsportul românesc. Lupta din familia Thibault a fost extrem de intresant de privit și de pe margine mai ales de cei care știau povestea lor de viață. Tatăl se lupta cu cei doi fii și până la urmă a primat experiența de preparator de mașini de curse și de pilot, în fața exuberanței tinereții și a curajului.
Clasamentul General al Cupei Dacia la Raliul Moldovei:
1 - #97 - V. Supuran / V. Cosma - Dacia Sandero - 01:41:59,0
2 - #82 - R. Csato / S. Csikos - Dacia Sandero - 01:47:08,5
3 - #550 - F. Thiebaut / J. O Brien - Dacia Logan - 01:47:20,8
4 - #546 - L. Thiebaut / A. Balas - Dacia Logan - 01:50:08,3
5 - #416 - R. Ungureanu / M. Căpeț - Dacia Sandero - 01:58:43,9
6 - #43 - D. Albuț /A. Măluțan - Dacia Sandero - 01:59:20,5
7 - #511 - D. Giarrizzo / F. Naillon - Dacia Logan - 02:38:11
8 - #532 - A. Dubois / G. Dupuis - Dacia Logan - 03:04:25,6
Clasamentul Cupei Dacia Start:
1 - #550 - F. Thiebaut / J. OBrien - Dacia Logan - 01:47:20,8
2 - #546 - L. Thiebaut / A. Balas - Dacia Logan - 01:50:08,3
3 - #511 - D. Giarrizzo / F. Naillon - Dacia Logan - 02:38:11
4 - #532 - A. Dubois / G. Dupuis - Dacia Logan - 03:04:25,6
Clasamentul General al Cupei Dacia după 5 etape:
ETAPA 1 - 2 - 3 - 4 - 5 =
#82 - Roland Csato - 40.00 - 47.00 - 40.80 - 51.60 - 26.00 = 165.40
#97 - Victor Supuran - 34.00 - 46.80 - 46.80 - 37.00 = 164.60
#43 - Dan Albut - 34.00 - 12.00 - 37.20 - 37.20 - 25.00 = 133.40
#75 - Dragoș Popa - 47.00 - 52.80 - 12.00 - 2.00 = 113.80
#409 - Daniel Gugu - 23.00 - 30.00 - 33.60 - 30.00 = 93.60
#45 - Ioan Teodor Dănilă - 35.00 - 38.40 - 2.00 = 75.40
#405 - Constantin Tudose - 27.00 - 40.00 - 32.40 - 2.00 = 74.40
#92 - Adrian Drăgan - 29.00 - 32.40 = 61.40
#416 - Răzvan Ungureanu - 21.00 - 34.00 - 24.00 = 58.00
#76 - Radu Luca - 27.00 - 5.00 = 32.00
#64 - Horea Alin Balea - 12.00 = 12.00
Următoarea etapă din Cupa Dacia este programată la Sibiu pe 29 iulie -31 iulie, din nou pe macadam.
Cupa DACIA 2021 are ca parteneri Dacia Finance – servicii de leasing, Viarom – construcții drumuri, Mival Class și Happy Credit. Parteneri tehnici sunt GT2i – marcă de produse echipamente protecție sport auto. Pentru al patrulea sezon consecutiv, furnizorul anvelopelor de competiție pentru Cupa DACIA este Hankook prin Bucur Tuning. Partener media este PRIMA TV care după fiecare raliu le oferă ocazia piloților și copiloților care aleargă românește să își împărtășească experiențele din mașina de curse, în cadrul programului Focus la Prima Oră. Mai multe informații despre evoluția echipajelor și noutățile competiției monomarcă puteți găsi pe site-ul www.cupadacia.ro, pe pagina facebook Cupa Dacia și pe contul de instagram @cupadacia
Comunicat de presă