![]() |
Raliul a debutat dimineața la ora locală 09:43, cu proba specială "Toppåsen 1" în lungime de 10,86 de km. Victoria primei speciale le-a revenit soților Marius Aasen și Marlene Engan Aasen, cei doi reușind să se impună cu un avans de 8 zecimi în fața lui Ole Christian Veiby și Stig Rune Skjærmoen. Tinerii soți și-au continuat parcursul cu același ritm alert, reușind a doua victorie de probă specială de la Raliul Hadeland, fiind 1,7 secunde mai rapizi decât adversarii amintiți anterior, pe cei 9,08 km ai specialei "Åstjern 1". Totuși, cea mai lungă specială s-a dovedit a fi mai bună pentru Veiby și Skjærmoen, cei doi obținând victoria cu un avans de 1,7 secunde în fața lui Larsen și Eriksen, preluând conducerea la finalul primei jumătăți a zilei, întrucât soții Aasen s-au clasat pe poziția a patra la finalul celor 22,98 de km, la 13 secunde diferență de Veiby și Skjærmoen.
![]() |
După o vizită în parcul de service, Ole Christian Veiby și Stig Rune Skjærmoen nu au scăzut ritmul, întrucât Frank Tore Larsen și Torstein Eriksen se aflau la 4,5 secunde în spatele lor, în timp ce poziția a treia era ocupată de câștigătorii primei etape, Eyvind Brynildsen și Roger Eilertsen, la aproape 3 secunde în spatele secunzilor. Astfel, Veiby și Skjærmoen s-au impus cu un avans de 2,5 secunde în fața lui Brynildsen și Eilertsen pe "Toppåsen 2", continuându-și ziua în același ritm cu a treia victorie de probă a raliului, fiind mai rapizi cu numai 2 zecimi decât aceiași Eyvind și Roger. Totuși, finalul raliului a adus și un eveniment foarte neplăcut pentru Ole Christian și Stig Rune, cei doi fiind nevoiți mai întâi să oprească pe probă din cauza unei pene de cauciuc, după care, în urma unui impact, cei doi au fost nevoiți să abandoneze din fruntea raliului, acolo unde erau lideri cu exact 10 secunde înaintea ultimei probe. Profitând și de acest lucru, Larsen și Eriksen s-au impus pe cei 22,98 de km, surclasându-i chiar și pe câștigătorii primei etape, obținând victoria etapei cu numărul 2 a acestui sezon național de raliuri din Norvegia.
![]() |
Așadar, cu o victorie de probă specială, Frank Tore Larsen și Torstein Eriksen, aflați la bordul modelului Volkswagen Polo GTI R5, au obținut victoria absolută cu o diferență de 4 secunde în fața lui Eyvind Brynildsen și Roger Eilertsen, pe modelul Škoda Fabia R5. La alte 8,1 secunde de ocupanții poziție secunde, cel mai constant echipaj al Norvegiei din acest sezon, soții Marius Aasen și Marlene Engan Aasen au încheiat pe podium a doua lor etapă a sezonului, cu modelul Škoda Fabia Rally2 Evo.
![]() |
În urma rezultatelor din a doua etapă, Brynildsen și Eilertsen ocupă prima poziție în clasamentul general al campionatului, sezonul continuându-se în data de 19 februarie cu a treia etapă de la Numedalsrally.
Fotografii realizate de Spenningen Direkte și Roarspho2
Articol semnat de,
Cristian OLTEAN - jurnalist sportiv autorally.ro