Robert Kubica este indragostit de Formula 1. A debutat in Marele Circ in 2006 la echipa BMW Sauber si era considerat unul dintre cei mai talentati tineri piloti. Dupa 5 sezoane a fost nevoit insa sa se retraga din F1 in urma unui grav accident suferit intr-un raliu din Italia.

La volanul unei Skoda Fabia S2000, pilotul polonez a suferit un accident pe chiar prima speciala a Ronde di Andora, lovind puternic parapetul de protectie de pe marginea drumului. Dupa ce echipele de salvare s-au chinuit o ora sa il scoata din masina iar doua echipe de medici l-au tinut intr-o interventie chirurgicala ce a durat sapte ore, situatia era clara: Robert Kubica avea sa rateze sezonul 2011.
Revenirea in motorsport s-a facut treptat, polonezul participand la unele teste de DTM si incercand simultatorul de Formula 1 al echipei Mercedes. Intoarcerea efectiva in competitii s-a petrecut in 2012, cand a castigat raliul Ronde Gomitolo Di Lana la volanul unui Subaru Impreza WRC. In 2013 a participat alaturi de echipa Citroen in WRC-2, intrecere in care a devenit campion. Anul acesta, Kubica este implicat tot in raliuri, la cel mai inalt nivel. Piloteaza un Ford Fiesta RS WRC cu care a suferit insa foarte multe accidente pana acum.
Gandul sau a ramas tot la Formula 1, dar a declarat recent pentru publicatia germana Welt ca deocamdata este imposibil sa revina. "Limitarile mi-au facut viata mult mai dificila." a spus pilotul M-Sport. "Din cauza acestor limitari, nu pot reveni inca in Formula 1. Dar poate ca intr-o zi voi fi din nou acolo."
Principala problema o reprezinta faptul ca ii este foarte greu sa vireze dintr-un cockpit de Formula 1. In masina de raliu se foloseste de cot si de umar pentru o asemenea manevra insa in monopostul F1 trebuie sa o faca din incheietura si brat. "Unele circuite nu sunt o problema, cum ar fi cazul celui de la Montreal sau de la Barcelona. Insa nu ar fi deloc usor sa fac asta pe acele de par de la Monaco." a explicat pilotul in varsta de 29 de ani.
Dan Terea
Echipa Autorally