Etapele cu numerele 13 si 14 au avut loc pe elegantul traseu care uneste localitatile Novaci si Ranca, aflate in Oltenia. La start au fost multe nume sonore, majoritatea favoritilor si, una peste alta, cei care mai au un cuvant de spus in clasamentele finale. Desi au lipsit piloti ca Dorin Toma sau Paul Andronic, localnicii (si nu numai ei) au avut placerea de a-i aplauda pe Gunter Graef, Victor Baldescu sau Lucien Hora si bestiile lor mecanice. Specatcolul a fost asigurat si de prezenta efervescenta a lui Manuel Mihalache, care a entuziasmat prin stilul sau inconfundabil.
Prima etapa, cea de vineri, a fost si cea care a decis campionul sezonului. "Gugu" Graef a dus Toyota sa Celica spre victorie cu un timp prea bun pentru contracandidatii sai Victor Baldescu si Lucien Hora. Etape de vineri a fost, in mare, oglinda fidela a intregului campionat de pana acum. Lupta a fost decisa repede de Graef, chiar dupa prima urcare de concurs. Spectatorii au fost impresionati o data in plus de modul in care brasoveanul a atacat etapa si au suras doar placut la vestea victoriei sale, pe deplin meritata. Surpriza zilei a fost fara indoiala Constantin Ciufrila. Localnicul a reusit sa "stoarca" fiecare strop de putere din Mitsubishi-ul sau Evo 7 de grupa A, luptandu-se pentru prima data in acest sezon cu timpii celor aflati pe primele pozitii ale clasamentului. Manuel Mihalache a avut mari probleme cu cutia de viteze, pe care a fost nevoit sa o schimbe intre antrenamentele cronometrate si concurs. O impresie foarte buna a facut si Sorin Ghisoi, cel care a reusit timpi excelenti si un bine-meritat loc 1 la clasa N2. Graef, Ciufrila si Ghisoi au fost, astfel, remarcatii zilei de vineri.
In ceea ce priveste organizarea, s-au depus eforturi serioase pentru ca atat specatatorii cat si oficialii sa aibe cele mai bune conditii pentru urmarirea cursei. Etapa de la Ranca a fost, din acest punct de vedere, una dintre cele mai reusite. Din multe puncte de vedere insa pozitionarea localitatilor din jurul cursei au ridicat probleme serioase celor implicati in transmiterea informatiilor legate de eveniment.
Etapa cu numarul 14, cea de duminica, a insemnat incununarea dorintelor lui Victor Baldescu de a se impune in fata lui Graef. Constanteanul avusese in zilele trecute probleme serioase la instalatia turbo, insa odata eliberat de acestea a reusit sa invinga. E drept, de asemenea, ca Graef nu mai avea nevoie de victorie si a mers intr-un ritm mai lejer, oferind chiar spectacol celor aflati pe margine. Astfel, brasoveanul a sarbatorit castigarea titlului national cu doua etape inainte de final. Duminica a fost o zi interesanta si din punctul de vedere al evolutiei favoritului local, Constantin Ciufrila, si a luptei sale cu "Manu" Mihalache. Brasoveanul, aflat la prima participare la Ranca, a reusit sa se apropie vertiginos de timpul lui Ciufrila insa componentul echipei Corex a reusit sa-si demonstreze forta o data in plus smulgandu-i locul I la grupa A lui Mihalache pentru doar o zecime de secunda.
Traseul de la Ranca a prezentat campionatului de viteza in coasta o noua imagine asupra ceea ce inseamna complementaritatea dintre materialul de concurs, indemanare si buget. Majoritatea celor prezenti au fost pe atat de bucurosi sa vada superbul peisaj pe cat au fost de suparati din cauza asfaltului denivelat si a problemelor pe care acesta le-a ridicat.
Cu toate ca "afacerea" titlului a fost inchisa de Graef, toata lumea este entuziasmata in ceea ce priveste urmatoarea "dubla", cea de la Brasov. Etape de final are intotdeauna un iz aparte si aduce cu sine un spectacol deosebit pe care maestrii VTM-ului il promit pe traseul de la Rasnov. Chiar Victor Baldescu a afirmat cu tarie ca abia asteapta ultima etapa, ceea ce nu poate decat sa ne faca sa fim nerabdatori vis-a-vis de ce se va intampla pe traseul care place atat de mult pilotilor tehnici precum Graef sau Mihalache. Ne vedem acolo!
Horia Totu