Mai sunt cateva zile pana la startul noului sezon al Campionatului Mondial de Raliuri. Conform traditiei, prima etapa a calendarului competitional se va desfasura in sud-estul Frantei, pe lista de inscrieri pentru Raliul Monte Carlo aflandu-se 11 masini WRC de ultima generatie.

Monte Carlo este cel mai longeviv raliu din istorie, in perioada 25-28 ianuarie 2018 urmand sa isi desfasoare cea de-a 86 editie. Desi ii include pe cei mai importanti reprezentanti, lista de inscrieri din acest an este surprinzator de "saraca". Echipa campioana M-Sport ii va alinia la start pe cei doi piloti principali din 2018, Sebastien Ogier si Elfyn Evans, o a treia masina urmand sa fie pilotata de Bryan Bouffier. La volanurile celor trei Hyundai i20 WRC se vor afla Andreas Mikkelsen, Thierry Neuville si Dani Sordo, in timp ce Toyota vine la Monte Carlo cu noua componenta a echipei: Jari-Matti Latvala, Ott Tanak si Esapekka Lappi. Citroen va avea doar doua masini, pilotate de Kris Meeke si Craig Breen.

Doar sase masini sunt inscrise in categoria WRC2: trei Ford Fiesta R5 (Eric Camilli, Teemu Suninen, Kevin Abbring), o Skoda Fabia R5 (Jan Kopecky), un Peugeot 208 T16 (Guillaume de Mevius) si un Citroen DS3 R5 (Eddie Sciessere). Chiar daca si alti piloti vor folosi masini R5 (printre care Kalle Rovanpera si Ole Christian Veiby), ei nu sunt inscrisi in WRC2. La WRC3 sunt si mai putini participanti, fiecare din cei 4 piloti avand sanse mari la podium. Clasa R-GT aliniaza la start trei masini, toate Abarth 124.
Desi se numeste Raliul Monte Carlo, concurentii nu ajung prea mult in principat. Punctul central se afla si anul asta in localitatea Gap, unde va fi amplasat parcul de service. Itinerariul raliului este foarte similar cu cel de anul trecut, cea mai importanta schimbare fiind parcurgerea specialei Sisteron in directie inversa, adica la vale. Miercuri va avea loc shakedownul iar joi seara, dupa startul festiv, se vor parcurge primele doua speciale. Vineri va fi cea mai lunga zi de concurs, avand peste 150 km cronometrati impartiti in sase probe speciale. Cele cinci speciale de sambata vor insuma 117 km, urmand ca invingatorul sa fie stabilit la finalul celor patru probe de duminica.

Strategiile se vor face in functie de conditiile meteorologice, fiind permise patru tipuri de pneuri: soft, supersoft, de iarna cu cuie si de iarna fara cuie. Autorally va va tine la curent cu desfasurarea primului raliul din WRC 2018.
Dan Terea
Echipa Autorally