WRC: Evans, lider la Rally de Portugal după parcursul victorios de vineri

Publicat in: May 21, 2022, Vizualizari: 29
  • Elfyn Evans a controlat foarte bine a doua zi de concurs de la Vodafone Rally de Portugal, ca la finalul zilei de vineri să treacă la conducere în fața colegului său de echipă de la Toyota Gazoo Racing, Kalle Rovanperä.

   Lupta intensă de vineri dimineață a devenit o provocare dificilă de a rămâne în concurs în a doua parte a zilei, deoarece căldura, praful și drumurile înșelătoare pline cu piatră ascuțită au luat un tribut mai mare decât se așteptau toți, în prima etapă de macadam a sezonului Campionatului Mondial de Raliuri. Evans a reușit să se impună pe patru din cele opt probe speciale, pentru a-și devansa colegul finlandez la finalul zilei cu 13,6 secunde în urma celor aproape 125 de km de probă specială, cel din urmă reușind totuși să obțină două victorii de probă specială, în ciuda faptului că a pornit primul de pe grila de start, ceea ce înseamnă, teoretic, un oarecare dezavantaj în ceea ce privește aderența. De o aderență bună s-a bucurat însă galezul Evans, care datorită poziționării sale de pe grila de start, a găsit drumurile curățate de cei care porniseră înaintea sa. În schimb, liderul campionatului, Rovanperä, a îndurat cele mai rele condiții dintre toți cei prezenți la start.

   Același Evans l-a surclasat chiar și pe Thierry Neuville, care era lider după proba Super Specială de joi seară de pe străzile din Coimbra, cu victoria primei probe speciale de vineri. Galezul s-a impus și pe proba imediat următoare, dar nu a mai putut face nimic din a-l opri pe Sébastien Loeb din avântul său, francezul trecând în fața lui Evans la finalul primei bucle cu un avantaj de 5 zecimi. Din păcate pentru Loeb, șederea pe prima poziție nu a durat mult, acesta făcând o greșeală incredibilă la câțiva metri de la startul probei Lousã, lovind puternic Fordul Puma de un parapet de beton, ceea ce a făcut ca Evans să treacă din nou pe prima poziție, reușind să stea deoparte de multe pericole pe următoarele probe speciale. Aflat la prima participare din acest sezon mondial de raliuri, Dani Sordo a încheiat al treilea la finalul zilei de vineri, la o jumătate de minut în spatele galezului, pe modelul Hyundai i20 N Rally1. Spaniolul i-a 'furat' 5,2 secunde lui Takamoto Katsuta, totul după ce niponul, aflat la volanul unui alt Yaris Rally1, s-a răsucit pe una dintre probele speciale din a doua parte a zilei de vineri. Revenit la start, Sébastien Ogier era pe cale să încheie o zi grozavă pentru Toyota Gazoo Racing, ocupând locul al treilea în prima jumătate a zilei. Din păcate, două pene de cauciuc pe probele de după-amiază au făcut imposibilă continuarea pentru francezul rămas fără roți de rezervă.

   Nici Gus Greensmith nu a avut parte de o zi mai frumoasă în Portugalia, având parte de două dejantări, cu Fordul Puma. Evoluția sa a fost compromisă și mai mult când praful a umplut tot ce însemna interiorul mașinii de concurs, însă în ciuda acestor aspecte, britanicul a perseverat menținându-și poziția a cincea, la un minut de lider. Coechipierul lui de la M-Sport Ford, Pierre-Louis Loubet, a încheiat al șaselea la finalul zilei, însă speranțele francezului de a obține un loc printre primii trei la finalul etapei s-au terminat atunci când acesta a greșit o intersecție.

   Al șaptelea clasat a fost mai puțin 'răsplătit' pentru eforturile sale, Thierry Neuville, principalul rival al lui Evans de-a lungul probelor de vineri a pierdut aproape orice șansă la victorie după un impact pe una dintre etapele de legătură belgianul fiind nevoit să parcurgă ultimele două probe speciale cu un arbore de transmisie rupt pe i20 N-ul pilotat de acesta. La fel ca mulți alții, și Craig Breen a fost pus în dificultate de diverse probleme la materialul de concurs, inclusiv o pană de cauciuc și un mic impact cu un obstacol de pe marginea probei. Irlandezul a încheiat astfel pe poziția a 8-a, coechipierul său de la M-Sport Ford, Adrien Fourmaux urmându-l pe poziția a 9-a, în timp ce Ott Tänak a completat TOP 10 după două pene de cauciuc încasate și de el.

   Iar dacă ziua de vineri a fost grea, cea de sâmbătă este și mai descurajantă. Aproape jumătate din totalul probelor speciale ale raliului sunt împărțite în două bucle a câte trei probe speciale în Munții Cabreira. Echipajele au totuși ocazia să treacă prin parcul de service, spre deosebire de ziua anterioara când au avut la dispoziție numai zone de 15 minute pentru schimbarea anvelopelor și alte 15 pentru realimentare. Acțiunea zilei ce va presupune 165 de km de probă specială se va încheia cu o nouă probă de asfalt, o Super Specială în orașul de la coasta de vest, Porto. 

 

Credit foto - www.wrc.com | AT World

 

Articol semnat de,

Cristian OLTEAN - jurnalist sportiv Autorally.ro

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss