Deși înainte de raliu, toată atenția era ațintită asupra piloților Toyota Gazoo Racing, Elfyn Evans și Sébastien Ogier, după prima zi de concursi, totul s-a întors în favoarea lui Thierry Neuville, care a reușit să-și adjudece 4 din totalul de 6 probe speciale programate pentru ziua de vineri, în timp ce Evans și Ogier l-au urmat pe podiumul provizoriu, în această ordine.
„Mă simt mai confortabil în mașină și aștept cu nerăbdare ziua de mâine. Pe probele foarte virajate aș fi putut fi mult mai rapid, dar pur și simplu nu am găsit o abordare potrivită în ceea ce privește interioarele, astfel că mai trebuie să lucrăm la asta. Mâine abordarea va fi diferită, fiind vorba despre probe mult mai largi și deschise, care ar trebui să ni se potrivească mult mai bine.” - a declarat Neuville la sfârșitul primei zile de concurs.
![]() |
© AT World Photography |
Cu un avans de numai 7 zecimi, Neuville a început a doua zi de concurs cu o victorie, dominând de la un capăt la celălalt prima buclă a zilei de sâmbătă, intrând în parcul de service, programat pentru jumătatea zilei, cu un avans de 9 secunde în fața urmăritorului Elfyn Evans. Pauza de 40 de minute și-a lăsat amprenta asupra belgianului, reușind să-și adjudece și cea de-a doua trecere pe Savallà, crescându-și avansul la peste 11 secunde. Totuși, Seb Ogier a avut un ritm mai accelerat decât pilotul celor de la Hyundai, reușind victoria următoarelor două speciale, Querol - Les Pobles 2 respectiv El Montmell 2. În ciuda acestui fapt, Neuville a încheiat și cea de-a doua zi pe prima poziție, cu un avans de peste 16 secunde, grație victoriei pe superspeciala orașului Salou, ultimă probă specială a zilei de sâmbătă.
![]() |
© AT World Photography |
„Evident, atunci când totul merge bine, sentimentul este bun și este o plăcere să te afli la volanul mașinii de concurs. Nu a fost o zi ușoară, condițiile de dimineață fiind destul de dificile, cu probe foarte murdare. Am mers pe informațiile și dictarea copilotului meu și am reușit să găsesc un ritm confortabil în mașină. Cred că am stabilit de 6 ori timpii de referință, așadar nu cred că ne-am descurcat prea rău.” - a spus pilotul belgian la finalul zilei de sâmbătă.
![]() |
© Attila Szabó | attilaszabo.ro |
Începutul ultimei zi de concurs l-a găsit pe localnicul Dani Sordo într-o formă excepțională, spaniolul reușind să câștige toate cele 4 probe speciale rămase de parcurs, devansându-l pe Ogier în clasamentul general. În ciuda acestui ritm mai alert al spaniolului, colegul său de echipă (n.r. Neuville) nu s-a descurajat și a continuat să stabilească timpi mai buni decât Evans, britanicul având probleme în privința setărilor la modelul Yaris WRC.
![]() |
© AT World Photography |
„Ne simțim ușurați odată ajunși la sfârșit etapei. A fost un sfârșit de săptămână destul de dificil, dar am luptat foarte mult. Am avut un parcurs bun și până aproape de final totul a decurs perfect. Din păcate, stresul foarte mare înainte de ultima probă ne-a dat peste cap moralul. Sunt foarte dezamăgit din acest punct de vedere, pentru că altfel am fi încheiat un sfârșit de săptămână absolut perfect. Nu știu ce să mai spun, ca să fiu sincer, însă mă bucur pentru că am obținut victoria pe suprafața mea favorită.” - a concluzionat câștigătorul Rally RACC Catalunya 2021, la finalul etapei.
![]() |
© AT World Photography |
În urma Power Stage-ului, Thierry Neuville și Martijn Wydaeghe au obținut victoria pe asfaltul spaniol, a doua din acest sezon. La puțin peste 24 de secunde, Elfyn Evans și Martin Scott i-au urmat pe cei doi belgieni, în timp ce Dani Sordo și Cándido Carrera au completat podiumul, în urma ritmului foarte bun arătat în ultima zi de concurs. La aproape 7 secunde, Ogier și Ingrassia au încheiat etapa iberică pe poziția a 4-a, fapt pentru care francezii au nevoie de 14 puncte la ultima etapă din Italia, pentru a cuceri titlul mondial pentru a 8-a oară în carieră.
![]() |
© Attila Szabó | attilaszabo.ro |
Sezonul 2021 al Campionatului Mondial de Raliuri se încheie la Monza în Italia, ultima etapă fiind programată pentru perioada 19-21 noiembrie.
Fotografii realizate de Attila Szabó | attilaszabo.ro și AT World Photography
Articol semnat de,
Cristian OLTEAN - jurnalist sportiv autorally.ro