WRC2: Suninen în fruntea clasamentului după drama finalului de zi

Publicat in: May 21, 2022, Vizualizari: 6
  • Teemu Suninen a încheiat ziua de vineri la Vodafone Rally de Portugal pe prima poziție la WRC2, fiind o surpriză chiar și pentru finlandez, totul după după ce Andreas Mikkelsen a abandonat înainte de vizita în parcul de service.

   Suninen a stabilit un ritm foarte bun încă de la începutul zilei de vineri, obținând cinci victorii consecutive de probă specială, reușind să aibă un avans decent cu Hyundai i20 N Rally2. Însă pe măsură ce probele grele și stâncoase dezvăluiau macadamul dificil, finlandezul a 'încasat" o pană de cauciuc la roata dreapta spate pe SS7 și a pierdut aproape un minut. Astfel, Mikkelsen a trecut în avantaj cu aproape 40 de secunde diferență după 'căderea" lui Suninen, în ciuda unor probleme și pentru el, deoarece Škoda Fabia Rally2 Evo dădea semne de slăbiciune. Motorul modelului ceh pierdea putere iar sunetele tot mai rele de la un kilometru la celălalt, au făcut ca Mikkelsen să ajungă în Matosinhos cu 37,0 secunde avans în fața lui Suninen, ca mai apoi, să se retragă din cursă. Odată revenit în fotoliul de lider, Suninen a putut răsuflă ușurat pentru moment, mergând la culcare cu un avantaj decent de 17,1 secunde față de Yohan Rossel.

   Mikkelsen a fost devastat să piardă șansa a ceea ce putea fi a treia sa victorie în tot atâtea raliuri, însă norvegianul a declarat că intenționează să repornească sâmbătă, dacă problemele mecanice sunt rezolvate. 

   „Am avut probleme cu motorul încă din a doua parte a zilei. Ne-am luptat cu o lipsă de putere și am rulat pe ultimele probe speciale cu trei cilindri funcționali. Am făcut tot ce a depins de noi, dar echipa ne-a îndemnat că este mai bine să ne retragem înainte de intrarea în service, întrucât timpul alocat unui service normal nu le permite să repare mașina. Este păcat pentru că am mers prudent și realizasem un avantaj mare”, a spus norvegianul.

   Oliver Solberg, colegul lui Suninen de la Hyundai, a încheiat la 23 de secunde în spatele lui Rossel, în ciuda unei confruntări permanente cu praful din mașină și cu cele două pene de cauciuc. Pilotul scandinav a fost urmat la 46,1 secunde de Kajetan Kajetanowicz, polonezul pierzând timp după ce vizibilitatea sa a dispărut în urma prafului provocat de oprirea lui Marco Bulacia pe PS6 pentru schimbarea unei roți.

   Starul polonez Miko Marczyk a fost al cincilea la finalul zilei în WRC2 Open și lider în ierarhia WRC2 Junior cu Škoda Fabia Rally2 Evo. Acesta a încheiat ziua de vineri la o diferență de 1m55s de liderii provizorii, în timp ce, cu o mașină similară a fost urmat de Chris Ingram la o diferență de 21,4 secunde. Francezul Jean-Michel Raoux a dominat ziua în clasamentul WRC2 Masters cu al său Volkswagen Polo GTI Rally2, fiind lider peste noapte. Nici Jan Solans și nici Georg Linnamäe nu au avut parte de o zi tocmai reușită, amândoi încheiând la o diferență uriașă de Suninen, acest lucru datorându-se în mare parte defecțiunilor tehnice, Solans având parte de un diferențial defect pe C3-ul său, iar Linnamäe a raportat slăbiciuni mecanice la Polo-ul său. Din cele 40 de echipaje care au luat startul la WRC2, doar 25 au revenit în parcul de service. Eric Camilli a abandonat joi înainte de prima probă specială din cauza unor probleme electrice, în timp ce Polo-ul lui Eerik Pietarinen a fost scos din joc de o conductă de frână ruptă pe PS7. Alte abandonuri au inclus i20 N Rally2-ul pilotat de Josh McErlean cu direcția ruptă și Fordul Fiesta Rally2 al lui Erik Cais, care asemenea lui Loeb, a rămas fără una din roți, ziua de vineri aducând și un dezastru pentru unul din echipajele locale, o Škoda Fabia R5 fiind mistuită de flăcări pe una dintre etapele de legătură.

 

Credit foto - www.wrc.com | AT World

 

Articol semnat de,

Cristian OLTEAN - jurnalist sportiv Autorally.ro

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Bergenbier
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
TELL
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss