Emil Lindholm a obținut victoria Raliului Arctic din Laponia, prima etapă a Campionatului Finlandez de Raliuri

Publicat in: January 15, 2022, Vizualizari: 3
  • Cu 5 probe speciale cucerite, Emil Lindholm și Reeta Hämäläinen s-au impus în cea de-a 57-a ediție a Raliului Arctic din Laponia, fiind prima etapă a Campionatului Național de Raliuri Finlandez.
© Haanu Rainmao

   Finlandezii și-au început cu dreptul parcursul din prima lor etapă de casă, stabilind timpul de referință pe prima probă specială "Aittajärvi" cu o lungime de 23,55 de km. În urma lor, la 11,1 secunde și-au încheiat parcursul și Juha Salo cu Mikko Markkula în dreapta sa, în timp ce, cel de-al treilea timp al primei probe a fost stabilit de Teemu Asunmaa și Ville Mannisenmäki. Până la finalul primei zile de concurs, Emil și Reeta și-au mai adjudecat 2 probe speciale, fiind cei mai rapizi pe a treia specială "Kaihuavaara", respectiv pe penultima specială de vineri, "Siikakämä". Cu cei 27,93 de km ai săi, proba "Kaihuavaara" nu le-a pus probleme celor doi coechipieri, aceștia reușind un timp cu 4,6 secunde mai bun decât Asunmaa și cu 10,9 secunde mai bun decât estonianul Egon Kaur. Porțiunile lungi și drepte ale probei "Siikakämä" au făcut ca cei 30 de km cronometrați să decurgă mult mai rapid pentru Emil și Reeta, cei doi sportivi obținând victoria cu un avans de 7,1 secunde în fața aceluiași Asunmaa. Totuși, ultima probă a zilei s-a dovedit a fi cu ghinion pentru liderii primei etape din Finlanda, cei doi pierzând exact 16 secunde pe cei numai 3,5 km ai probei "Mäntyvaara 2", rămânând lideri peste noapte cu un avans de 10,8 secunde în fața lui Asunmaa și Mannisenmäki, în timp ce Mikko Heikkilä și Samu Vaaleri și-au încheiat prima zi de concurs la o diferență de 44,6 secunde de liderii provizorii.

© Haanu Rainmao

   Cea de-a doua zi de concurs, implicit și ultima, a început pentru Emil și Reeta asemenea primei probe de vineri, adică, cu victoria specialei "Ahmavaara", cea mai lungă probă din ediția acestui an, totalizând nu mai puțin de 44,61 de km. La finalul probei, Asunmaa și Mannisenmäki au fost cronometrați cu cel de-al doilea timp, mai slab cu 17,1 secunde decât câștigători. Până la final, Lindholm le-a "permis" adversarilor să-și adjudece victoria probelor, în timp ce Power Stage-ul "Ristilampi" de 31,51 de km a fost câștigat de aceiași Emil Lindholm și Reeta Hämäläinen, cu un avans de 19,5 secunde în fața lui Egon Kaur și Silver Simm, în timp ce Mikko Heikkilä și Samu Vaaleri au obținut al treilea timp al ultimei probe speciale, cu o diferență de 22,4 secunde în plus față de Emil și Reeta. 

© Merita Mäkinen

   Acestea fiind spuse, Emil Lindholm și Reeta Hämäläinen au obținut prima victorie din acest sezon competițional, la bordul modelului Škoda Fabia Rally2 Evo, fiind mai rapizi cu 1 minut și 23 de secunde decât Egon Kaur și Silver Simm pe modelul Volkswagen Polo Rally2. La o diferență de aproape 2 minute și la bordul unui alt model Škoda Fabia Rally2 Evo, Mikko Heikkilä și Samu Vaaleri și-au încheiat cu succes prima etapa națională. Iar dacă în articolul anterior, dedicat acestui raliu, vorbeam de un moment istoric, ei bine, Matias Henkola și-a îndeplinit obiectivul, pornind de la start cu o mașină fără emisii de carbon. Folosind noul carburant eFuel furnizat de P1 Performance Fuels GmbH, produs fără combustibili fosili, directorul general al Secto Automotive, partenerul oficial al etapei mondiale de raliuri din Finlanda, a reușit să piloteze modelul Škoda Fabia R5 până pe cea de-a 9-a specială, unde a fost nevoit să se retragă din motive tehnice. 

© Haanu Rainmao

Următoarea etapă a Campionatului Național de Raliuri Finlandez este programată pentru perioada 4-5 februarie, suprafața de concurs fiind macadamul. 

 

Articol semnat de,

Cristian OLTEAN - jurnalist sportiv autorally.ro

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Bergenbier
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
TELL
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss