![]() |
Iacob (stânga) și Tudor (dreapta) înainte de startul primei zile |
Iar dacă anterior v-am povestit cum a decurs prima săptămână pentru Mihai Ban și Ștefan Cătălin Ion, acum ne îndreptăm atenția asupra lui Iacob Ilie Buhai-Hotea și Tudor Turdean, care la volanul unui Toyota Hilux s-au alăturat echipei Transilvania Rally Ria Team, în cea mai dificilă competiție pentru ei de până acum.
![]() |
Mașina de concurs a echipajului Buhai-Hotea & Turdean - Toyota Hilux |
Problemele tehnice au loc la intervale regulate într-o cursă precum Dakar, dar acest lucru l-au simțit cel mai bine pe propria piele și Iacob cu Tudor, care după ultima oprire pentru alimentare, au fost nevoiți să iasă la asfalt întrucât planetara mașinii lor cedase cu aproximativ 100 de km înainte de finalul probei speciale. Din această cauză, cei doi au fost în incapacitatea de a bifa puncte de control importante, astfel că, la finalul primei etape au fost nevoiți să înfrunte și o penalizare uriașă, dar cu toate acestea, Iacob și Tudor au răsuflat ușurați pentru că reușiseră să parcurgă minimul distanței ce le permitea să primească și în ziua următoare, respectiv că ajunseseră în bivuac fără să provoace alte defecțiuni mai grave. Practic, ieșirea lor la asfalt a însemnat o decizie absolut firească, altminteri o continuare pe traseul necunoscut putea însemna un abandon pentru aceștia.
![]() |
Iacob și Tudor în timpul primei etape (1B) |
După cum am specificat și în articolul anterior, dedicat celuilalt echipaj românesc pe 4 roți, din cauza precipitațiilor abundente s-a decis renunțarea la maratonul din etapa a doua, traseul fiind reconfigurat în ultimul moment. Etapa dintre Ha'il și Al Qaisumah în lungime totală de aproape 800 de km s-a încheiat mult mai bine decât etapa precedentă, Iacob și Tudor rulând în mare parte alături de Mihai și Cheloo. Faptul că ieri s-au aflat pe muchia abandonului, le-a schimbat atât determinarea cât și concentrarea celor doi, astfel încât, ziua a treia a decurs mult mai bine și cursiv. Desigur, ziua nu era completă fără un alt mic incident, unde factorul cheie a fost prezența lor alături de celălalt echipaj al Transilvania Rally Ria Team, cărora le-au oferit o mână de ajutor, la lumina farurilor desigur, pentru a duce la capăt cea de-a doua etapă din cel mai dificil Rally Raid din lume
![]() |
Iacob și Tudor în timpul etapei a 2-a |
Cea de-a treia etapă, deși mai ușoară decât cele anterioare, le-a dat ușoare emoții lui Iacob și Tudor, întrucât la coborârea de pe o dună, aceștia au fost nevoiți să oprească și să remedieze problemele apărute. Chiar dacă reușiseră să repare mașina, cei doi au fost nevoiți să scadă ritmul, însă, spre bucuria lor, au putut încheia cu bine cei 636 de km, altminteri lucrurile se complicau, întrucât problemele de după coborârea dunei au intervenit în prima parte a etapei speciale.
![]() |
Iacob și Tudor în timpul etapei a 3-a |
Cea mai dificilă etapă din tot Dakarul, etapa cu numărul 4, a presupus o abordare mai rezervată din partea lui Iacob și Tudor, o cauză importantă a acestei decizii fiind multitudinea de mașini răsturnate cu care deșertul i-a întâmpinat de-a lungul traseului. Totuși, rulând din nou împreună cu Mihai și Cheloo, aceștia au ocolit problemele și au ajuns cu bine în bivuacul din capitala Riad, după un număr de 707 km extrem de epuizanți și dificili.
![]() |
Iacob și Tudor în timpul etapei a 4-a |
Cu pietre ascuțite și bolovani de dimensiuni mari, așa i-a așteptat prima buclă de lângă Riad și pe Iacob și Tudor, care au avut în vedere să menajeze pe cât de mult posibil mașina de concurs, întrucât suprafața celor 398 de km probă specială au pus la grea încercare suspensia și anvelopele, din cauza nivelului foarte casant. Continuându-și parcursul asemenea zilelor anterioare, Iacob și Tudor s-au aflat în mare parte din traseu, paralel cu Mihai și Cheloo, alături de care au devenit în bivuac fără probleme. A 6-a și ultima etapă a primei jumătăți de la ediția din acest an a Raliului Dakar a însemnat o nouă buclă în apropierea capitalei, unde deși pe prima parte au avut de înfruntat multă piatră și praf, dar și o navigație dificilă, Iacob și Tudor s-au bucurat spre final de dunele impresionante și spectaculoase. Deși își doreau ceva mai mult de la această primă săptămână, cei doi coechipieri au răsuflat ușurați la finalul celei de-a 6 etape, pe care au încheiat-o la lumina zilei, fără pene de cauciuc sau alte defecțiuni tehnice.
![]() |
Iacob și Tudor în timpul etapei a 6-a |
După odihna din 8 ianuarie, echipajul 287 se va îndrepta alături de celelalte echipaje spre malul Mării Roșii cu sosire pe circuitul de Formula 1 din Jeddah. La finalul primei săptămâni, Iacob și Tudor ocupă poziția cu numărul 29 în clasamentul general al clasei T1.1, respectiv cea cu numărul 60 în clasamentul general Auto.
Articol semnat de,
Cristian OLTEAN - jurnalist sportiv autorally.ro