După o absență de doi ani, Campionatul de Asfalt din Irlanda a debutat oficial în perioada 5-6 februarie cu Corrib Oil Galway International Rally, prima etapă dintr-un total de 7 programate să se desfășoare atât în Irlanda cât și în Irlanda de Nord
![]() |
Cu nu mai puțin de 9 probe speciale programate pentru prima zi de concurs, "Klitormer 1" a dat start zilei de sâmbătă cu cei 11,40 de km, câștigător fiind Meirion Evans cu Jonathan Jackson, la bordul modelului Volkswagen Polo GTI R5. La 2,2 secunde în plus față de echipajul britanic, Moffett și Hayes și-au adjudecat a doua poziție, în timp ce Callum Devine și Brian Hoy au adus modelul Ford Fiesta Rally2 pe a treia poziție. Moffett a preluat rapid conducerea după cei 14,90 de km ai probei "Foolagh 1", fiind mai rapid cu 2,7 secunde decât Evans și cu 9,7 secunde decât Cathan McCourt și Liam Moynihan. Pe a treia specială, Evans a obținut victoria celor 3,30 de km, reducând diferența dintre el și Moffett la numai o zecime, în timp ce Enda O'Brien și John Butler au adus al doilea model Polo GTI R5 în primele 3 echipaje ale probei.
![]() |
Startul buclei secunde de sâmbătă a început cu dreptul pentru McCourt, care s-a impus pe a doua trecere a probei "Klitormer" cu un avans de o secundă în fața lui Devine, în timp ce Moffett s-a clasat al treilea, la 4 zecimi de irlandezul aflat la volanul modelului Fiesta Rally2. Moffett s-a dovedit pentru a doua oară, a fi cel mai rapid pe cei 14,90 de km ai probei "Foolagh", impunându-și ritmul cu un avans de 3,8 secunde în fața lui Declan Boyle și James O'Reilly pe modelul Ford Fiesta RS WRC, în timp ce a treia clasare pe probă i-a revenit lui Evans, la o diferență de aproape 6 secunde de irlandezii Moffett și Hayes. Aceiași Boyle și O'Reilly pe care i-am amintit anterior, au închis a doua buclă a primei zile de concurs cu victoria trecerii secunde pe "Linehill", fiind mai rapizi cu numai 5 zecimi decât Moffett și cu 1,7 secunde decât Alastair Fisher și Gordon Noble, cei doi britanici completând astfel un nou TOP3 al unei probe cu un alt Polo GTI R5.
![]() |
Callum Devine și Brian Hoy și-au trecut și ei numele pe lista câștigătorilor de probe speciale, fiind cei mai rapizi pe cei 11,40 ai ultimei treceri pe "Klitormer". În urma lor, la 4 secunde și-au încheiat parcursul și Boyle cu O'Reilly, în timp ce la alte 1,6 secunde, Fisher și Noble au încheiat proba pe ultima poziție din TOP3. Pentru a-și mări avantajul, Moffett a făcut ceea ce știe cel mai bine și a obținut a treia victorie din tot atâtea posibile pe proba "Foolagh" fiind mai rapid cu 6,8 secunde decât Fisher și cu exact 7 secunde decât Devine, cel din urmă obținând victoria ultimei speciale a zilei, fiind mai rapid cu 7 zecimi decât Fisher și cu 2,1 secunde decât Evans pe cei 3,30 de km ai "Linehill 3".
Astfel, la finalul primei zile, Josh Moffett și Andy Hayes și-au asigurat poziția de lideri provizorii, cu un avans de 14,1 secunde în fața lui Meirion Evans și Jonathan Jackson, în timp ce Callum Devine și Brian Hoy au completat podiumul provizoriu la 3,4 secunde în spatele britanicilor de pe poziția secundă.
![]() |
Cu trei bucle identice a câte 2 probe speciale, ziua de duminică a debutat cu victoria lui Enda O'Brien și John Butler pe cei 15,20 de km ai probei "Eden Hill 1", irlandezii fiind mai rapizi cu 7,1 secunde decât Stephen McCann și John McCabe pe Fordul Fiesta R5, respectiv cu 7,2 secunde decât Daniel McKenna și Andrew Grennan pe superbul model istoric Ford Fiesta MkII. Finalul primei bucle a zilei secunde de concurs a venit odată cu victoria lui Evans și Jackson pe cei 20 de km ai probei "Black Road 1", britanicii fiind mai rapizi cu 14,4 secunde decât Callum, respectiv cu 17,6 secunde decât Moffett. La bordul unei Fiesta R5, Paul Barrett și Darragh Kelly și-au trecut și ei numele pe lista câștigătorilor de probe speciale, fiind mai rapizi cu 3,6 secunde decât David Kelly și Dean O'Sullivan, aflați la bordul unui model Fiesta R5 identic cu al lor câștigătorii, în timp ce, poziția a treia pe a doua trecere a probei "Eden Hill" le-a revenit lui Moffett și Hayes la 6,9 secunde de perechea Barrett-Kelly. Evans și Jackson și-au trecut în cont victoria trecerii secunde pe "Black Road", fiind mai rapizi cu 3,2 secunde decât Moffett și cu 7,7 secunde decât Devine. Iritat de faptul că adversarii se apropiau de el, Moffett nu a putut sta deoparte și s-a impus pe ultima trecere a probei "Eden Hill", fiind mai rapid cu 7 secunde decât Devine și cu alte 2,2 secunde decât Fisher, în timp ce, același Evans s-a impus pe cei 20 de km ai ultimei probe din concurs, furându-i victoria lui Devine la 6 zecimi.
![]() |
Așadar, după 15 probe speciale și un total de 194,40 de km cronometrați, Josh Moffett și Andy Hayes au obținut prima victorie a Campionatului de Asfalt al Irlandei, la o diferență de 14,1 secunde de Meirion Evans și Jonathan Jackson, respectiv la alte 14,6 secunde de Callum Devine și Brian Hoy. Sezonul irlandez pe asfalt continuă în perioada 19-20 martie cu West Cork Rally.
Credite foto: Ruaidhri Nash, Cian Don, D Harrigan Images
Articol semnat de,
Cristian OLTEAN - jurnalist sportiv autorally.ro